söndag 24 januari 2010

När det är dags för flytt

Aloo!

Har inte funnit tid att sitta vid datorn, och inget jättekul har vi väl gjort heller. Igår var vi hos min farmor som ska packa ihop inför flytt i månadsskiftet feb/mars. Blää säger jag bara, hatar verkligen att flytta och att hjälpa till vid flytt är nästan ännu värre. Känner dock att jag måste hjälpa till då det inte finns många att fråga om hjälp, dessutom är hon ju inte kapabel själv att bära massa tunga kartonger och möbler.

Så igår åkte vi förbi där och hjälpte till att rensa lite i hennes utomhusförråd som är STORT! Fullt med saker från golv till tak och att få min farmor att kasta något är inte det lättaste då hon hellre ser att någon tar över de saker hon inte längre behöver eller vill ha. Måste börja lära mig att säga NEJ TACK och stå på mig, annars är det snart vi som sitter med förråd fyllda från golv till tak. Men hon menar bara väl min farmor och jag är tacksam för de saker vi fått och får som vi faktist behöver.

Hoppas bara att vi blir några som kommer hjälpa till vid flytten så vi inte står där 3 pers och ska tömma en 4a. *bävar för det värsta*

Idag blir det bullbak, pulkaåkning och hemmagjorda kebabrullar! MUMS säger jag bara, det är så mycket godare att äta än att beställa från en pizzeria.

Återkommer nog senare, adjöken...
/TINA

Inga kommentarer: