onsdag 20 januari 2010

En händelserik dag.

Hej hopp!

Ja vi har varit iväg till stan idag, mötte upp syrran och gick runt och spanade mest då det gäller att hålla hårt i pengarna inför fjällen resan som bär av på min födelsedag. Vi åker den 28:e januari , rolig födelsedag att sitta i bilen ett antal timmar, men nu för tiden känns det inte direkt som om man firar sin födelsedag, jag menar 24 år javisst hurra 1 år närmare 30 =) *skrattar*.

Något som gör min lite nervös i magen är att detta är första långresan vi gör med Osse. Tidigare har vi bara spenderat kanske högst 1 timma i bilen, nu blir det ju ytterligare några timmar på det. Hoppas verkligen att han kommer finna ro i bilbarnstolen och kanske tillochmed somna i den så vi slipper gallskrik påväg upp mot dalarna.

Men väldigt roligt ska det bli att komma iväg hemifrån hela familjen. Tänk att detta är Mickes och min första "komma iväg långt hemifrån resa". Vi har aldrig åkt på semester ihop under våra 7, snart 8 år tillsammans. Och nu får vi göra denna resan tillsammans med ljuset i våra liv.

Dagens fynd på stan blev dessa:


Mössan inköpt på H&M 69,90:-


Huvan inköpt på Lindex 59,90:-


Näsfrida inköpt på Lekia 129kr.

"Näsfrida" kan jag varmt rekommendera till alla småbarnsföräldrar. När Oscar fick sin första förkyldning för några veckor sedan fick vi låna en sådan av snälla Bella och nu har jag köpt en egen för den var toppen bra verkligen. Får ut allt snor som gömmer sig i deras små näsborrar. En stunds obehag för en längre tids njutning!

Lilla Oscar var på topphumör nu på kvällen fick med buset på video:
Vet inte om klippet funkar här på bloggen, annars finns det här:




Håret fick jag slingrat också, blev helt klart nöjd med resultatet,


Tack syster för hjälpen! =)

/TINA

Inga kommentarer: