söndag 10 januari 2010

Jag vill VARNA!

Hej!

Denna dagen kunde ha varit den värst befarade dagen någonsin!

Vaknade imorse av att i dvalan hör lilla Oscar kvälja, var fortfarande inne i drömmarnas värld / delat med verkligheten och tänker inte så mycket mer än att det var en sådan där kväljning har brukar göra när han har för mycket majskrok i munnen. Kort därefter kanske bara några sekunder hörs det igen, men denna gången låter det värre och det får mig att finna medvetandet och tända lampan för att se efter.

Där ligger Oscar intill mig på mage och han vitt ludd omkring sig, han är högröd i ansiktet och försöker få luft. Snabbare än Lucky Luuk för jag in mina fingrar i han mun och får ut en tjock massa av bomull i storlek med en femkronas diameter.

MEN HERREGUD!! Pappa M vaknar han också och undrar i sitt nyvakna tillstånd vad sjutton som pågår.

Oscar får åter luft och ler stort mot mig och försöker få tag på ytterligare bitar av det har lyckats riva isär. Vad var det då han fick i sig?

Jo AMNINGSINLÄGGET jag haft under natten som lyckats ta sig ur mitt linne och i räckhåll för plutten. Han hade alltså rivit isär denna och fått tag i stoppningen. Därav vill jag skicka ut en varning till alla er mammor därute som sover med dessa amningsinlägg, håll koll på vart dom hamnar, för om ni som jag är på gränsen till att nästan sluta amma så är inte behover så stort längre som det är för den nyblivna mamman. Så jag har bestämt mig att att skippa dessa, och börja pumpa innan nattsömnen. För usch så otäckt det kunde gått.

Oscar hade rullat över på mage, vilket han nästan alltid gör när det är dags att vakna. Tack och lov, för hade han legat på rygg och haft samma massa i munnen kanske det inte slutat lika lyckligt. Vågar knappt tänka tanken igen.... Man blev riktigt skärrad av denna händelse och dagen fick en skakig början.

Så en varning till alla er mammor därute, se upp med amningsinläggen!
/TINA

Inga kommentarer: