måndag 4 januari 2010

Åh Febriga Natt

Hej!

Usch och fy, stackars lilla Oscar..

Igårkväll vaknade han runt 21 tiden och ville inte somna om. Han var inte så gnällig utan mer rar och go, då han låg och joddlade åt mig och Micke i bredvid. Men runt 23 tiden då började skratten bytas ut mot skrik och då jag lyfte upp honom i min famn insåg jag att han var jättevarm. Vi tog tempen och mycket riktigt 38,8grader.

Gav lite alvedon som aldrig tycktes börja verka, men tillslut så somnade han på min arm tätt intill vaggandes från sida till sida..

Usch så hemskt det är när ens barn blir sjukt. Man känner sig så hjälplös som förälder, gäller bara att ta tålamodet i hand och ge tröst så gott det går.

Febern verkar bero på tänderna som bråkar, men det är rätt svårt att avgöra då han har förkyldningssymptom, som barn kan få då tänderna är pågång. Har ju nämligen själv varit lite förkyld i några dagar, kan ju ha råkat smittat lillen.. Vi får helt enkelt se vad det löper ut till. Imorse vaknade han runt 9 och fick tempen tagen då också, han var nämligen fortfarande lite gnällig och varm. Jodå mycket riktigt, 38,3 denna gången... Den hade iallafall gått ner lite grann.

Frukosten är intagen och han visade god aptit för att ha feber *skönt*. Nu sussar han lite middaglur så får se hur han mår under dagen som går.
Osse som en liten plutt bara några dagar/veckor gammal.(Tänkt så fort dom växer)
/TINA

Inga kommentarer: