fredag 15 januari 2010

En mindre bra dag.

Usch..

Som tidigare skrivit så har Oscar börjat bli lite småjobbig. Verkar som han genomgår någon sorts 8 månaderskris. Någon därute som känner igen detta?

Såfort man lämnar rummet eller är utom synhåll börjar skriken. Får han inte komma upp i famnen blir det ett jävla liv. Och nu till kvällens nattning genomgick vi ett rent hel***e. Slutligen accepterade han nappen och somnade. Fy sjutton, är helt slut i huvudet och känner mig på dåligt humör. Hoppas verkligen min lilla kille är gladare och piggare imorgon för jag vet inte hur mycket mer jag pallar. Tur att det är helg och att pappa M finns till hjälp.


I brist på annat bjuder jag på ett klipp som visar vad Osse tycker om moster Madde. *skrattar*

Nahepp nu blir det att se på film och försöka finna lugnet inombords för nu börjar "egentiden".

/TINA

1 kommentar:

Vickan sa...

Tillbaka i bloggarnas värld... har inte tagit mig tid att läst alla bloggar som jag förr läste typ dagligen, men nu e jag här igen, hoppas de håller i sig så bara =)

Tyvärr har dom ju perioder då inget är var det var... typ.

Detta som du beskriver, mammigheten är ett trygghetstecken från barnet. Han kommer kanske vara lite tykänslig ett tag framöver och inte nöja sig med någon annan än du ev någon mer.... Cornelia hade en extrem period när hon va ca 7-8 månader och då gällde bara mamma..... Nathalie har reagerat stark på två människor nu så vi bävar för att hennes känsliga period startar nu redan.... Kram!