onsdag 21 oktober 2009

Sagostund här hemma


Idag har varit en dag utan måsten här hemma, så därför passade jag på att tvätta och dammsuga övervåningen idag när lillfisen sov middag.

Han verkade trivas i sin nya pyjamas, och skönt för mig och Micke att slippa vakna varannan timme och slänga på honom täcket då vi ansåg att han nog måste frysa. Så då var det problemet löst.




När lillkillen vaknade ur sin middagssömn så lade vi oss i sängen och läste saga. Igår när vi var på Rusta gick jag runt och tittade på barnböckerna dom sålde, där blev jag lite nostalgisk då jag kände igen titeln "Lillasyster Kanin" den läste ju min mamma för mig när jag var liten. Letade igenom huset då jag var bergsäker på att jag fortfarande hade boken kvar och mycket riktigt den fanns, dock i en annan saga, men ändå lillasyster kanin.


Själv läser jag just nu "Flickan som lekte med elden". Efter att ha sett filmen "Män som hatar kvinnor" blev jag sjukt sugen på att läsa böckerna till uppföljningen och se så långt jag hunnit läsa sedan i torsdags. *stolt, då jag typ aldrig läser böcker annars* Den är grymt spännande måste jag säga.





Efter en tripp i gåstolen han fått av faster Bella med familj så blev det en liten lekstund på golvet i vardagsrummet också, dessvärre började gnället kort därefter, kliar i tandköttet på plutten.



Nu är det snart dags att börja med maten här hemma, ikväll bjuds det på stekt falukorv och stuvade makaroner mmmmm.....

/TINA

1 kommentar:

mikaelajepsen sa...

Tackar för applåderna! :D Är väldigt nöjd själv trots irritationen över de jävla linjerna som vägrade bli raka haha.. men vi gör samma hos er sen! Lätt som en plätt *ler* kramis