fredag 16 oktober 2009

Dissar barnvagnsplats på bussen!

Hej!

Igår hade jag inget inbokat på hela dagen och ringde upp mina föräldrar och frågade om vi fick komma över och spendera dagen med dom. Det ville dom gärna, haha iallafall mamma som var ledig, pappa var nog lite bitter som skulle iväg och jobba kl 14. Men vi ska försöka komma förbi i helgen också så han får umgås lite mer med Oscar.

Hur som helst så frågade jag min lillebror Thomas om han hade lust att komma hit och göra mig sällskap på spårvagn och buss ut till mamma och dom. Stackaren var ju tvungen att åka buss/spårvagn hit för att sedan lika snabbt åka tillbaka igen, men jag är sååå tacksam för att du gjorde mig sällskap så jag slapp blir hypernervös ifall Oscar skulle börja skrika eller att vi inte visste vart vi skulle gå av bussen.

Spårvagn går jättebra att åka med barnvagn, men herregud för att åka buss! Jag hade turen att få den bästa barnvagnsplatsen, bara att köra rakt fram så behöver man inte styra om såfort någon barnvagn går av bussen. Vi åkte till mamma kl 11.30 och vid söder tull skulle 2 barnvagnar + min trängas på bussen samt 100 människor *jisses* aldrig mer!! Gillar inte heller när andra mammor trycker upp sina (feta) arslen in mot min vagn och min SON!! Var nämligen en som i princip satt mot min vagn som stöd. Jävla folk!!

Aja så en rejäl diss på den bussåkturen, kommer nog knappast göra om det heller. Vi tog från busshållplatsen en promenad förbi min farmor som med glädje efter en lång stund öppnade dörren. Stannade där en liten kortis och sedan vidare till mommi. När plutten somnat för han var trött när vi väl var framme överraskade vi mamma (thomas och jag) genom att diska och torka rent, baka en äppelpaj och invänta en mamma som precis varit och handlat. Glada miner blev det och god paj!

Avslutade dagen med att göra slingor på mamma, blev det bra i håret sen?? Hör av dig så jag får veta.

Får se vad denna dagen bjuder på, har lovat promenad med svärföräldrarna om vädret tillåter, blir nog ett varv vid åbackarna, det är ju så himla fint där. Tar nog med kameran om promenaden blir av. Det låter som om dom vill ut och gå med mig, men det är ju självklart lille Oscar dom vill umgås med, jag bara hänger på i brist på bättre saker att göra. Dessutom är det bra även för mig att "röra på fläsket" haha och det finns en del att ta av om man säger så.

/TINA

Inga kommentarer: