fredag 9 oktober 2009

I en sal på lasarettet....

Ja det har varit två tunga dagar här hemma...

Lillkillen blev jättedålig av sin vaccinationsspruta och fick hög feber och var orolig. Så det har inte blivit mycket sömn sedan torsdagsnatt. Dock blev han mycket bättre igårkväll runt 23 så har sovit gott inatt. Stackars lilla älsklingen.

Igår eftermiddag när han sovit en stund på dagen tog jag upp honom som vanligt och gick ner på undervåningen. Då när jag håller honom i min famn, spänner han hela kroppen och blir högröd i ansiktet och andas inte!!! Paniken utbryter... Har han satt i halsen eller vad är det som pågår???

Lägger snabbt ner honom på filten på vardagsrumsgolvet och då slappnar han av och börjar gråta. Luften gick nästan ur mig där.... Tar upp honom igen och samma sak händer!! Ringer upp Micke i panik för att be honom söka runt på internet om vad det kan vara och vad man behöver göra, kan det vara feberkramper?? Vi blir rådda att åka upp till sjukhuset, man ska alltid åka upp då barnet visat tecken på första gångs kramper i samband med feber (ett gott råd till er som tyvärr måste uppleva detta). Väl uppe på sjukhuset blir han undersökt och är febrig gnällig och jätteledsen.. Åh man känner sig så maktlös, vill bara hålla om honom och önska att man fick ta över hans onda, men tyvärr går ju inte detta.



Väl på sjukhuset trodde inte läkaren att det var feberkramper då han lyckades slappna av i ett annat läge, men upprepades detta skulle vi åka upp på en gång. Stackars liten...

Igår kväll var han otröstlig i sängen och även i min famn, usch vill inte att han ska behöva må så dåligt. Men som sagt tidigare runt 23 tiden verkade febern ha släppt och han var "fit for fight" igen, tack och lov min lilla kille. Tänk vad en spruta kan ställa till med!

/TINA

1 kommentar:

mikaelajepsen sa...

Stackars liiiiten!! :( Vad läskigt för er.. jag tror dock bara att det är att han varit utan mig i så många dagar nu :) kram och ses sen!