onsdag 25 november 2009

Sjukstugan

Halloj!

Ja det är lite dystert här hemma nu, Micke har blivit förkyld och är hemma från jobbet... Jag och lillkillen är dock friska och vi hoppas verkligen att vi får hålla oss det med! Vi håller avståndet från pappa Micke ett tag till. Det är så tråkigt med sjukdomar, speciellt nu när man har barn, för hur ska man få lilla Oscar att förstå att han inte får pussa på pappa? Eller att han inte kan få komma och mysa ansikte mot ansikte, ja men vi hoppas det går över snart.

Annars då, inte mycket har sagts och gjort nu i dagarna, Oscar är mest gnällig på dagarna nu, undrar om det beror på tanden som börjar titta upp, haha så sött, ska försöka få med den på kort när den blivit lite större. jag har också funnit en förkärlek till photoshop som jag suttit med sedan igår, därav den nya "headern" blev väldigt nöjd med den faktist... Tänk att ett program kan vara så beroende framkallande, satt uppe igår till halv 2 på natten, slängde en blick på klockan "OJ jag måste ju sova!" hehe man glömmer bort tid och rum i datavärlden.

Nu till kvällen: Det blev lite bad i vardagsrummet för lille Oscar, tror han tyckte det var ett skönt sätt att avsluta dagen på, han somnade gott och enkelt nu kvällen. *njuter* Har tränat med Oscar på att sitta själv, och han är jätteduktig, blir stabilare för var dag som går, åh lillen börjar bli stor!


Mysigt i badet


Myser i badrocken


Titta så duktigt jag sitter själv!


Imorgon åker jag med min mamma och farmor till maxihuset, där blir det veckohandling och lite span på julklappar, mina inköp från ellos hade visst kommit också *väntar med spänning* blir nog att visa upp dom imorgon sedan.

Nu avrunda jag inlägget och önskar er alla en godkväll för nu ska jag lägga mig intill min lilla myskille och sniffa nybadad "bebis" , ja eller får han räknas som bebis fortfarande? Han är ju snart 7 månader.. *skrattar*

/TINA

Inga kommentarer: