måndag 30 november 2009

Första Advent / 7 månader!

Hejsan Hoppsan!

Igår firades första advent hemma hos mina föräldrar och avslutningsvis hos min farmor med lite god mat och fika! *mys* Det är så himla roligt att Oscar börjar känna igen folket nu, han skiner upp som en sol när han ser vissa personer och så fort han kommer hem till min mamma och pappa slår han genast upp blicken i taket, dom har nämligen TAKFLÄKT! Åh så spännande tycker Oscar, som nästan lägger sig ner i famnen för att stirra upp i taket. *gapskrattar*

Här lyckades jag filma när han sitter och pratar med min pappa hos farmor:


Jaha och igår när vi kommit hem blev det att se matchen med killen, det var ju tydligen ÅRETS MATCH, och måste väl säga att det var riktigt roligt att Zlatan var den som gjorde det avgörande och ända målet!
Idag har vi mest bara "varit" här hemma, Håkan kom förbi här förut och hjälpte mig att sätta upp julbelysningen, jag var för kort för att nå upp och spika fast den själv, så jättetack för hjälpen! Blev kanon fint, jättemysigt!

Ett problem som vi har stött på nu i några dagar med Oscar är att han tvärvägrar äta gröt/mat numera.... =( Han gallskriker när jag försöker ge honom maten som tidigare inte varit några problem alls att äta. Åh det är såååå jobbigt... Idag fick lilleman sitta i mitt knä och gungas för att få i honom tuggorna med Spagetti & köttfärsås som varit en tidigare favorit. Jag fattar inte vad som hänt? Kliar i munnen? Mjo visst det gör det ju, men det verkar inte som om det är problemet i detta fallet.... Åh måste prata med BVC nästa gång vi ska dit....inte förrens den 16:e december.

Mmm ikväll ska denna glöggen provsmakas, verkar god "vanilj" .


För övrigt måste jag ju tala om att Oscar blir idag 7 månader gammal! Min STORA kille, åh tiden har gått så fort och du kan vid det här laget, sitta helt själv och säga Mammamammamamma, det kommer då och då fick jag igår höra, och oftast när du blir frustrerad eller ledsen, men gulligt är det ju och gör mamma precis varm inombords! Älskar dig min lilla plutt.


/TINA

2 kommentarer:

net-tan sa...

Dubbel grattis!!! Idag, den 1 december, har Oscar namnsdag.

Hälsningar från
mormor, morfar, moster och morbröder

mikaelajepsen sa...

Ja jag har gått och tänkt på att vi ska ses, men varje dag får jag jättelånga dagar hos mamma och sen sitter jag helt slut i soffan.. :( och nu har jag fått en massa tidder på guldfynd också på det hehe. Kommer gå in i väggen innan jag fyllt 25!

Fredag och idol då? kramar