torsdag 19 november 2009

Dags för vaccination


Hej hopp!

Jaha så idag blir det att gå iväg med lillfisen till vårdcentralen och låta dom ge honom en spruta mot knorrinfluensan. Jag var emot detta från början men jag ser hellre att han blir dålig i en - två dagar än att han åker på influensan och blir sjuk i flera veckor.... Tråkigt bara att det känns som om man väljer mellan "pest el kolera" så ska det ju inte behöva vara, fan att man har låtit sig påverkars av medias jävla terror om att man DÖR AV SVININFLUENSAN!

Har försökt låta det rinna av mig som vatten på en gås, men så kommer tankarna att tänk om det dyrbaraste jag har i livet skulle bli sjuk...... USCH! Nej så nu blir det som sagt att låta vaccinera honom. Och även mig själv om det går att göra på samma gång, annars får det nog vara.

Annars då... Vaknade imorse av en högljudd liten gris i sängen som låg på mage och slog mig i ansiktet *alltid lika roligt* han har börjat forma munnen till lite mer ljudliga läten än bara aoo ääääää oooooo. Så nu låter det mer som en konversation som han för med sig själv. :) Men när jag försöker få honom att säga: MAMAMAMAMAMAAAA då skakar han bara på huvudet åt mig.. *gapskrattar* Ja du lilla gubben, snart kanske jag får höra mitt MAMMA, längtar verkligen.

Nu börjar pappa Micke diskutera igen om vi verkligen ska vaccinera Oscar.... Jobbigt att vi båda är så osäkra på vad vi ska göra. :(
//TINA

Inga kommentarer: