lördag 28 november 2009

Dags för julpynt!

Åh vad det är härligt med att pynta inför julen!

(Tomten kommer från min farmor, finns i två par här hemma, och har funnits minst lika länge som jag tror jag)

Tidigare år har jag faktist inte engagerat mig så mycket med pyntandet måste jag väl erkänna, har haft några plastiga ljusstakar i fönstren bara. Något blev förändrat då jag fick barn, nu vill jag ha tomtar överallt och julgran känns som ett måste i år. Nu känns det faktist riktigt roligt att fira jul, vi har sagt ifrån om julklappar åt oss, köp hellre till Oscar det är ju hans första jul och julen är ju mest för barnen. Tror vi vuxna mest uppskattar maten och myset då familjerna samlas.


Oscars rum/Gästrummet (ängeln i fönstret har tidigare vakat över pappa Micke, och får nu gå vidare till sonen Oscar)

Vardagsrummet, stjärnorna är köpta på ellos.


Köksfönstret (egengjorda tujkvistar i kruka och ljusstaken kommer från Mickes mamma.)

Idén om att sätta kvistar i krukorna på framsidan kommer från Ingalill och Håkan och se så juligt det blev!

Såhär blev det på framsidan, dekorerade med röda band också.

Söt liten julgran kommer från Mickes mamma.


Jättefin skylt på ytterdörren, kommer från min farmor.
I år har vi bestämt att fira hemma hos Mickes föräldrar, vi åker till mina päron dagen efter istället. Känns ju inget roligt att behöva kolla på klockan hela tiden för att snabbt sätta sig i bilen igen och åka vidare till nästa julbord som man försöka skapa plats för. *ler* Nej så nu tar vi en sida av familjen i taget blir nog roligare så.

Imorgon så blir det att åka över till farmor igen, ska hjälpa tanten att tvätta fönster, och det är klart man hjälper till när man blir tillfrågad, önskar dock jag orkar tvätta rent mina egna också.. Men det får väl bli till våren istället, brukar ju bli då man ser all skit som samlats på rutorna. *skrattat*

Jaha nu blir det att njuta av att lilleman sover i sängen och att man ska få lite mamma tid, konstigt att man mest ägnar den tiden åt att städa? Förstår inte riktigt hur det gick till?! *undrar*

/TINA

Inga kommentarer: