tisdag 15 december 2009

Att få "ärva" saker.

Godmiddag!

Har precis lagt lillen för en liten sovstund, kommer ner på undervåningen och börjar städa undan, torka rent. Ja tänk vad kul det kan vara att kladda med gröten, vi tar oss igenom både, tårar, skratt, bus, ilska och mättnad under en enda måltid.




Tur att Oscar har en god aptit iallafall just nu.

Ja igår ja, glömde ju visa hur fina skor Osse fick ta över efter sin kusin Tilde.*tusen tack* Tänk vad bra och roligt det är att få "ärva" saker ibland.
Jag kommer ifrån en stor barnfamilj, så nu när jag själv har barn finns mycket att hämta där som ännu inte har blivit kastat. Duktiga mamma som sparar på mycket. Det här är en liten del av alla böcker som jag fått ta med hem till Oscar. Det är ju så roligt att böcker så som Ludde och Max, el lilla Anna är sådant som idag fortfarande är populärt att läsa för barnen. Min mamma var väldigt flitig på att läsa sagor för oss när jag var liten, och detta vill även jag överföra till min lilla grabb. Än sålänge vill han mest riva sönder böckerna så vi har inte riktigt kunnat sätta igång, men lite i taget läser vi och hoppas att han kommer uppskatta det i framtiden. Så som jag gör idag för att mamma läste för mig.



Nu idag väntas besök av Mickis, vet inte vad vi ska hitta på, kanske en promenad i snön eller kanske lite bak, eller bara sitta och snacka skit och fika.

Ha en fin vinterdag! /TINA

1 kommentar:

mikaelajepsen sa...

En promenad i snöm, så mycigt :) det tog jag sent igår kväll! På med vinterkläderna bara :D men bak blir det på fredag! Kramar