söndag 13 september 2009

Vem behöver sömn?

Inatt vaknade han 4.15 och vägrade komma till ro.... Blev tvungen att gå ner med honom, provade att köra han i vagnen som alltid brukar funka, men icke inatt/morse. Stod säkert 1 timma och körde över tröskeln, fram o tillbaka, fram o tillbaka, men inget sovande barn av det. Nahe, tog ner täcket lade oss i soffan provade att amma, men det ville han inte ha... Nahe! Vad ska jag göra då, och vid såna tidpunkter då han vaknar mitt i natten blir jag förtvivlad, för jag känner redan att jag inte sover så bra som jag borde sedan förlossningen.... Micke ja han låg och sov där uppe i sänge oberörd *pikar rejält*

Efter att jag i princip gett upp att få honom att somna, sätter jag på tvn och funderar på om man skulle sätta på en kanna kaffe för att orka med, så somnar tillslut lillgrisen intill mig i soffan kl 7.... Vaknar sedan kl 9. Härligt härligt, vem behöver sömn liksom?

Det som är jobbigt nu är att Oscar sover så himla dåligt på nätterna, han försöker hela tiden rulla över på mage, och det skulle han gärna få om det var så att han somnade på den sidan, men han gör ju inte det, han vaknar istället till och spänner upp huvudet oavsett tidpunkt *suck* Vad kan man göra åt detta? Och iochmed att han sover i vår säng så är ju jag livrädd att när han ligger på min högra sida intill kanten (som jag självklart bunkrat upp med handdukar under madrassen så kanten är hög) rädd för att han ska lyckas vända sig på mage och ramla ut. Därav min dåliga sömn, vaknar väl sisodär 10-15 gånger om natten....

Är bara trött och gnällig så kände att jag behövde klaga lite här, om det är någon som vet varför barn i 4 månaders åldern börjar vända sig till mage oavsett tidpunkt, hör gärna av er!





/Trött Mamma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej jag är kompis med Bente därav hitta jag din blogg. Angånde din lilla pojke så tror jag det kan vara så att han övar på att vända sig, jag har en liten som har gjort så. Va precis som han kom på sig själv när han vaknade på natten att nu ska jag se om jag kan vända mig eller vd det kan va de övar på, och så höll han på länge, det lugnar sig nog snart.