onsdag 2 september 2009

R.I.P

Tänkte skriva om hur trevligt jag haft det nu i några dagar med Mickis, men igår brakade allt samman när jag fick ett samtal från min mamma.


Vi sitter i vardagsrummet. Micke spelar piano och Mickis sjunger med, jag och Oscar sitter på golvet och trallar. Mickis sträcker över mobilen, ser att det är hemifrån mamma och pappa. Det är mamma i luren, och hör direkt att det är nått som är fel. Vad är det som hänt undrar jag, och mamma svarar att hon måste berätta nått jättetråkigt, Åke har dött.



.......


Jag blev helt chockad och började gråta floder, och likaså mamma i luren. Mamma är helt uppriven och försöker ändå förklara vad hon fått veta när jag ställer alla mina frågor.. Stackars moster Maggan!! Åke är min underbara mosters man, en helt underbar människa som har kämpat sig frisk från en stroke för ett par år sedan. Denna underbara man "gifte" jag mig med när jag var liten på en midsommar, minns att någon av oss hade blomsterkrans på huvudet.



Åke var också biltokig, han älskade att köra bil och att meka var en stor del av hans nöja vill jag mig minnas. Tråkigt för oss så flyttade moster Maggan och Åke upp till Bureå i Norrland från Stockholm för några år sedan, men trots detta har dom kommit hela vägen ner till Norrköping för att hälsa på, och sist vi fick nöjet att träffas var på min lillasysters konfirmation nu i maj, bara 1 vecka efter att Oscar fötts.




Åke, jag kommer sakna dig. Min "man" Du var en underbar människa och du var för mig en förebild då du och Maggan höll ihop som par så som jag önskar att jag och Micke kommer göra i framtiden. Jag kommer aldrig glömma dig och mina tankar går till dig Maggan, vi finns alltid här för dig allihopa, vi älskar dig och önskar alla att vi var hos dig nu i dessa tunga stunder.






Åke, vila i frid. Du är en kämpe och en fantastisk människa i våra hjärtan!

3 kommentarer:

mikaelajepsen sa...

Haha! va ju bara tvungen ju. Kan ju inte börja läsa en bok som kommer efter haha.. jobbigt va det :P kramisar

Anonym sa...

Hej Gumman!

Och tack för dina vackra ord och din omtanke. Jätte gulligt skrivet av dig. Vi får höras senare. Kram Maggan och Ewa

Anonym sa...

Hej Tina
Åkes son Jörgens fru här. Tack för dina fina ord och för dina bilder.