torsdag 3 september 2009

Första mat testet

Idag provade vi för första gången lite potatis och morotsjuice. Till min och Mickes stora förvåning gillade Oscar potatis jättemycket. Har läst mig till att man inte behöver förvänta sig att barnet äter mer än en tesked i början, men Oscar åt flera skedar. Så himla roligt! Efter vi provat lite potatis så lät vi honom smaka lite morotsjuice också, tänkte när jag köpte den att han säkert skulle gilla något lite sötare, men här följer videon på hur Oscar verkligen reagerade. Mycket nöje! *Skrattar*



Här är också ett klipp på hur kul Oscar hade med pappa häromdagen när det busades i soffan,



Till min stora glädje idag på BVC fick vi veta att Oscar väger 7940gram nu och är 67cm lång, min stoora kille ligger exemplariskt i kurvan sa Jonna. *tjohoo!*

/TINA

1 kommentar:

mikaelajepsen sa...

Vad härlig han är när han skrattar lillfisen :D

Jag är bakis som fan.. usch, ska vara nykter i framtiden tror jag. Orkar mer så :) Nu ska jag bara invänta dagen och se hur besviken jag blir sen.. suck. Kramisar