lördag 12 september 2009

Fy skäms!

Okej hej allihopa, förlåt för dåligt bloggande. Har varit full fart nu i dagarna här hemma...
Om ni minns så skrev jag att jag var sjuuuukt sugen på att måla om i vardagsrummet här hemma, då den citrongula fläckiga tapeten började gå mig på nerverna. Nu efter 2 dagars slit har jag som ett nytt ljust och fräscht vardagsrum här hemma och det kan jag tacka Mickis (den flitiga målaren, som målade mer än jag) och Oscars snälla mormor som ställde upp som barnvakt så även jag kunde måla mellan amningarna. *glädjefnatt* Det är så fiiint.

En nackdel med att måla om är att jag insåg hur smutsig min sköna divan soffa verkligen är, nu när den står mot en creme färgad vägg.. Står i fodralet som är avtagbart att den ska kemtvättas eller skumtvättas, men jag provade en del till soffan i tvättmaskinen igår och till min stora lycka blev den ren, krympte inte och behöll formen! :)

Nu tvättas några delar till, denna gången sittdynorna som är jääättesmutsiga (håller tummarna att dom blir rena och inte krymper.)

Igår blev det fredagsmys här hemma med pizza, öl, vin, choklad m.m... (jag dricker MAX ett glas vin som jag fått veta är okej pga amningen) ... framför idol, självklart var Mickis här, stoooort tack till dig gumman för all hjälp med vårt vardagsrum! En eloge till dig.

Bilder på vardagsrummet lägger jag upp när soffans klädsel är tvättad och torkad. Ser lite bättre ut på bilderna om soffan har klädseln på :P .

Ha de bra hörni! /TINA

Inga kommentarer: