måndag 21 september 2009

Härlig helg

Ja en toppen helg, med underbart väder, tack vädergudarna!

I lördags var inget inplanerat, Mickis kom förbi tidigt och vi satte oss i solen på framsidan och där satt vi och skrattade gott åt gamla minnen. Timmarna gick och det blev även en promenad med brorsans familj ner till willys, där vi testade den där "nya" Nogger mint, den smakade skiiiit. Om det nu inte var som jag misstänkte att det var för att det var en gammal glass. Men hursomhelst, kommer inte köpa den igen.

Micke var på golfbanan från 11 på morgonen till 8 på kvällen så blev inte så mycket umgänge där, men så är det..

Igår söndag, åkte jag och Oscar med brorsan och hans familj in till stan. Nervös som jag är då Oscar inte gillat vagnen tidigare, upptäckte att det gick hur bra som helst, han älskade att va på stan! Sov en stund och sen satt upp i vagnen och tittade på alla människor och lampor och reklamskyltar överallt. Lillplutten sov knappt någonting igår, kunde ju inte riktigt var väl för spännande, han somnade kl 6 igår kväll, och det är tidigthets rekord för honom att somna på kvällen. Upptäckte till min förskräckelse hur rädd jag blivit för rulltrappor med trehjuling, det är ju jätteläskigt!!!!!! Jimmy stod framför vagnen båda gångerna vi åkte så kände lite mer trygghet *tack* usch, har fått för mig att jag kommer tappa vagnen på väg upp, eller ner..

Oscar fick fina saker av morbror, moster & kusinerna. Han fick en fin badbok med Tiger och Nalle Puh, fina moccasiner nu för vintern och en rolig skallra som direkt uppskattades i vagnen *Oscar tackar så mycket och mamma med* Efter stan där vi gick i 3 timmar åkte vi hem och åt goda baguetter med diverse röror i hos Jimmy och Eva, provade även på det nya TP spelet på (var det ps3an?) eller om det var till xboxen, minns inte, men kul var det iallafall. Så vi får väl ta en spelkväll när barnen sover så vi kan lattja lite som förr! Haha...

Snart kommer Mickis, vi ska se "En shopaholics bekännelser" ska bli kul att se.. :)
Ha de gott folket /TINA

Inga kommentarer: