onsdag 9 september 2009

Kul med Idol!

Igår hade vi en mysig dag här hemma. Brukar ju vanligtvis inte göra så mkt, då Oscar inte är så förtjust i att åka vagn. Men igår fick det bli en promenad ner till willys för det behövde inhandlas bebismat såsom palsternacka, broccoli, gröt, m.m... Vi var borta drygt en timma och Oscar sa inte ett ljud, han låg vaken och kramade nallen under hela tiden. Han slöt ögonen på parkeringen här hemma strax innan vi var hemma. *superstolt över dig gubben* Kan det vara så att han börjar gilla att åka vagn? *cross my fingers*

När vi väl kommit hem så insåg jag att en av katterna kissat på pläden jag haft på nedervåningen *faaan* så det var bara att gå upp och handtvätta den....

När jag sedan lät den ligga i varmt vatten lagade jag fläskpannkaka på kasslern som blev över på dopet, blev helt okej faktist, man får ju improvisera. *skrattar* Passade också på att städa undan i köket medans den bubblade fint i ugnen. Men lagom till att man fick slå sig ner och slappna av och äta vaknar såklart älsklingen, stämmer aldrig fel.. Men Micke tog honom då så jag åtminstone fick äta, vila kan man göra nån annan gång.

Lagom till kvällen blev det tända ljus och Idol, fan va kul det är att det äntligen har börjat igen! Jag och Mickis satt och såg det ihop medans lillfisen låg och sov i vagnen. Idag får vi se vad som händer, ska nog låta Oscar prova på gröt för första gången, han gillade ju potatis och morot, så vi får se hur det går med gröten *haha*



Ha de bra folket! /TINA

Inga kommentarer: