torsdag 17 september 2009

De ska va gött och leva..

Mm igårkväll efter idol och när lillkillen sussade i sängen tog jag mig ett varmt bubbelbad med salt och tända ljus, aaahhh.... Det är lyx för en uttröttad mamma. :)
Men varför är det så att när man sjunker ner i badkaret och låter kroppen slappna av in i minsta muskel så blir man snabbt uttråkad och är fundersam på hur barnet har det i sängen helt ensam, trots att inget hörs i babymonitorn? ;)



Idag vakna vi med liten sovmorgon, och vem ville inte komma förbi om inte MICKIS! Den där morgonpigga donnan var uppe med tuppen och hade redan varit upp och klippt klorna på Belzibubben. Dom var iallafall här ett tag imorse, sen blev dagen rätt simpel här hemma med mys framför tvn och sedan utgång på gården där brorsans sambo och barn var ute och lekte. Är mysigt att sitta ute trots att det nu börjar bli lite kallt. Oscar verkar också gilla det då han somnar jättebra i vagnen trots gallskrik och högljudda sparkbilar som ungarna på gården älskar och varenda en verkar äga. Haha...

Aja nu blir det att jaga på Micke att laga mat, dåligt att lova utemat och sedan komma hem och säga "Nee jag lagar nått istället". Det var ju dagens höjdpunkt för mig som lät bli att äta lunch för att i fantasin få svulla i sig ett maxmål med gott samvete. Men istället blir det pommes frites i ugnen med falafel och grönsaksbiffar. Helt okej det också.
Haha nu måste jag ju berätta vad grabbarna i soffan intill mig gör nu när jag bloggar, haha det här e för roligt!! Pappa Micke sitter och vickar på huvudet från sida till sida (liksom ett neej) och Oscar ligger i soffan intill honom på en kudde och gör likadant efter att ha sett pappa gestikulera så fint. Haha han har börjat härmas lillkillen. Gapskrattar här hemma, har lyckats få det på film men pappa Micke är inte så glad åt att jag lägger ut det här på bloggen, så vill familjemedlemmar och vänner se det hojta!

/TINA

1 kommentar:

mikaelajepsen sa...

Jag vill se!! Jag vill se!! :D Skiter i om Micke surar över det ;P