måndag 15 februari 2010

Upptäckt ett gym nära oss

Hej Bloggen!

Inte skrivit på ett tag igen, verkar nästan som om jag är en upptagen mamma, men så är inte direkt fallet, men tid för datorn har jag inte haft. Så uppdaterar helgen som gått..

I lördags bestämde jag mig tidigt för att dra iväg med Osse till mamma och pappa för att umgås över dagen/kvällen. Var mycket trevligt med god mat och trevligt sällskap. Drog med mig Madde och Dennis hem för att se på film på kvällen, men trött som jag var svek jag dom för sängen redan kl 22.15 något.. *sorry*

Vaknade söndag morgon, vi funderade på vad vi skulle hitta på...

Jag passade på att sy nya sängkläder till Oscar, då han numera har en egen säng, dessvärre är den inte riktigt "okej" för honom än, men vi kämpar på. *ler*

Blev ett nytt påslakan och kudde till lilleman och under tiden jag sydde ville min syster locka håret på mig och ja varför inte, orkar ju aldrig själv göra det så varsågod! *blev jättefin, tack madde*

Under dagen pratade vi om solarier och gym, då nämnde jag att jag fått hem nått papper om att vi ska ha något sådant i området som man får låna genom att boka.

Det lös i syskonens ögon, så efter lite efterforskningar visade det sig att vi bor granne med en gym/solarielokal som är gratis att låna 3 dagar i veckan/timvis. Det enda man betalar för är solariet och det var en billig peng, 20kr/30min. Vi bokade tid sönd. 18-19 och upptäckte att dem hade ett trevligt utbud av maskiner att träna med! Wohoo!




Man kanske skulle köpa sig en sån här boll, Osse tyckte det var jätteskoj att gunga i mammas knä på bollen!


Nu kanske man skulle till att börja träna bort allt mamma fläsk man lagt på sig som inte vill släppa frivilligt från kroppen. Vi hade en rolig timma däruppe och även en liten Oscar tyckte det var roligt att vara med trots att klockan var efter hans sovtid på kvällen. *skrattar*



Det är väl aldrig för tidigt att börja träna? *skrattar*


/TINA

Inga kommentarer: