torsdag 18 februari 2010

Spjälsängen

Sådär nu har jag äntligen fotat lillnisses säng. Ger den bra betyg då det gick att montera bort en sida och höja upp den med böcker så den kan stå tätt intill mammas sida av sängen för att så småningom vänja Osse helt vid att sova själv. Man börjar nämligen märka hur pass jobbigt det är att sova intill honom när han far omkring klättrandes över ansikte så som mage och fötter. Inte en lugn stund, så det här hoppas vi ska bli vår räddning.



När sängen var inköpt och det var dags att bädda insåg jag snabbt att vi inte enbart hade ett påslakan och örngott som passade sängen, så tack vare mammas lånade symaskin kunde jag i måndags knåpa ihop nya sängkläder och tyckte faktist det blev riktigt fint och bra! Tänk att man har lite fantasi ändå. *skrattar*



Något som man dock börjar märka är ett problem med sängplatsen är just att den är roligare att leka i än att sova i. Därav har jag blivit tvungen att plocka bort alla tillbehör man tryckte ner, så som nallar, mobilen som skulle ha en annan effekt på honom än han hade. Men han kanske tröttnar till slut om grejerna sitter kvar dag efter dag? Ah, jag vet inte..Får se hur jag gör med allt.





Något som är toppen roligt är iallafall att få stå utmed kanten på sängen och skåda på allt runt omkring. Haha han riktigt skrattar när han står där. Sötisen!




Så sött han sussar ibland, tror det blir lättare att få honom att stanna kvar i sängen när han börjar sova hela nätterna, vilket han inte gör än... Vet inte om han gått igenom en lite jobbig period här ett tag för han kunde vakna var 10 minut för bara några dagar sedan, och så höll det på i flera dagar i streck. Kanske har med tänderna att göra, ser nämligen ut som om han är påväg att få en bissing på överkäken nu, så vi väntar med spänning på att se om vi sett rätt. *skrattar*


Nu blir det att se på OS i sängen. Ha en mysig kväll //TINA

Inga kommentarer: