onsdag 3 februari 2010

En tripp till IKEA och nu sjukstuga.

Välkommen in i sjukstugan kan jag ju börja att tala om...

Här ligger vi sjuka hela familjen. Började dagen innan vi åkte hem från fjällen då Osse blev förkyld, och under natten blev även jag jätteförkyld. Svårt att inte smittas när man är så tajta och pussas så ofta.*ler*

Nu är också M hemma med sjukdom, dock ej förkyldning. Vad är det här egentligen? Usch, nu får vi se till att bli friska. Hatar att vara sjuk och att dessutom ta hand om Osse som är så mammig och förkyld är som att höra ett ständigt skrik hela dagen lång. Mitt huvud känns som en ballong, redo att spricka!

Men nu sussar han och jag ska bädda ner mig jag också alldelles strax. Igår kom vi iväg till IKEA. Det är ju alltid lika roligt! Vi behöver nämligen köpa ny bäddmadrass till vår säng, men när vi väl var hemma med den insåg vi snabbt att "TINA" tagit fel mått och här sitter vi nu med en 180x200 madrass när vi egentligen behöver en 160x200. *Oops sorry*

Så när vi blivit friska behöver vi åka iväg dit igen och byta ut denna. Då blir det nog aktuellt att även skaffa på oss den där spjälsängen vi funderat ett tag över. Nu har Osse lärt sig att sitta upp från att ha legat. Detta gör att man är rätt nervig över att lämna honom ensam i sängen om kvällarna när han blivit nattad. Återstår att se vilken säng det kan tänkas bli, men har mina ögon på denna fina :




Införskaffade även dessa som tydligen ska utgå inom kort stod det på skylten i affären, en billig peng för att låta sitt barn få kladda lite extra med maten utan att kläderna blir förstörda, rekomenderar varmt, bara 49kr/2pack! Dock lite trång i armarna, mendet kanske är vår lillkille som är lite mullig? *skrattar*


Aja nu blir det sängen, godnatt och ta hand om er därute i snöstormen..
/TINA

Inga kommentarer: