torsdag 4 februari 2010

När allt åker in i munnen, ätligt som oätligt

Halloj!

Dålig sömn inatt, igårkväll fick jag feber och låg och skakade intill Osse i sängen. Under natten vaknade både jag och Osse och var oroliga, stackarn..

Iochmed att M var hemma idag fick jag tack & lov lite hjälp med honom, hade inte orkat annars. Det är rätt irriterande att märka att skötseln av Osse gick så lätt för pappa M idag, men när mamma Tina ska mata lillfisen så bjuds det på gallskrik! Men det beror nog på att det är för att Osse verkligen saknar sin pappa om dagarna då han annars jobbar.



Hoppas på en friskare dag imorgon, känner mig lite bättre nu på kvällen faktist. Vi måste verkligen handla mat imorgon, så håller tummarna att även M är frisk.

Annars då..

Ja vid två tillfällen idag kunde lille Oscar satt i halsen ordentligen! Han börjar bli allt mer duktig på att ta sig fram på golvet och detta gör ju att allt smått skit åker in i munnen och det är inte alltid som man märker detta. Inne i vårt kontor/dator rum idag satt jag och M vid varsin dator och Osse var på golvet mellan oss. Efter en kort stund tittar jag ner på honom och märker att han tycks tugga på nått?! Snabbt som faan kör jag in fingrarna i munnen på honom och ut får jag en bit gammal bulle som M tappat på golvet vid något tillfälle.

Gissa om man får halft en hjärtattack? Det var inte en liten bit bulle om jag säger så.

Andra gången han fick in något oätligt i munnen var en liten stund efter incidenten med bullen. Vi sitter alla 3 i vardagsrummet och Osse leker på golvet. Märker återigen att han tuggar på något, och denna gången var det en stor bit papper från en tidning han tidigare lekt med och rivit sönder i smådelar! Herregud!! Det gäller verkligen att vara observant och kanske börja städa golven extra noggrant numera. Skärpning på oss!!

/TINA

Inga kommentarer: