måndag 8 februari 2010

Från Snökaka till Söt kaka.

Hej!

Denna helgen i bilder..

Mina syskon kom över denna helgen, och vi fick med oss något som väckte barndomsminnena till liv för mig.

När jag var liten lekte jag nämligen med Noaks Ark som min gudmor *rest in peace* hade stickat, hur tuff som helst! Nu hade min mamma hittat den hemma och skickade vidare den hem till Osse som nyfiket började smaka och leka med figurerna. Det fanns även en annan liten rackare som tyckte att vissa av figurerna var spännande, mjo mycket riktigt LILLAN! Haha hittade lejonet lite överallt efter att hon varit i farten.



Ingen nyhet att det kommit mycket snö här i södra Sverige men jag fick en CHOCK när jag tittade ut på balkongen i fredags morse! Vår parabol låg risigt till kunde både jag och grannen konstatera efter lite fnitter över hur träligt det var att hacka bort bit för bit av snö. Till slut fick det bli att köra med varm vatten ur trädgårdsslangen, det tog tid men nu är nog parabolen räddad iallafall. *pustar ut*



I lördags morse blev det bak här hemma. När vi var i fjällen och besökte Experium tog vi en liten fika medans barnen badade. Då fick jag smaka en kaka som var som en bit av himlen själv. *godaste jag ätit* Frågade tjejen i kassan vad det var för kaka och fick till svar att det var en Oreo kaka. Väl hemma igen kunde mina smaklökar inte glömma bort smaken av gottigheten så letade på nätet efter receptet och fann denna, Oreo cream cake. Inte exakt samma som jag åt på Experium, men nära nog och attans så god den var. Tror nog dom andra i huset uppskattade den lika mycket, för under natten hade någon liten råtta varit och mumsat på hörnen av sista biten.. Nämner inga namn men något säger mig att det bara kan vara en person och han börjar på M. *skrattar*.



Nu har vi även införskaffat ny bäddmadrass och en säng till lillen. Sover jätteskönt numera, men lillfisen vill inte ligga ensam i sin spjälsäng. Suck.... Hur vänjer man ett barn som sedan födseln alltid sovit tätt intill sina föräldrar?

/TINA

1 kommentar:

Anonym sa...

haha du menar nt mej va :)??<33 puss //madde