fredag 12 mars 2010

I think I like stripes?!

Godmorgon!


Tar mig i kragen och sätter mig vid datorn för att skriva ett inlägg idag. Inte från iPhone telen..*ler*.

Under början av veckan fick jag ett impulsryck och tröttnade på att ha fettfläckar på tapeten vid köket och fattade beslut om att göra om! Tack vare mina snälla småsyskon kunde färg inhandlas och målandet börja på tisdagskvällen. Dessvärre tyckte både jag och M att det var för mycket "päronglass" färg på väggarna, så nu började man undra om ett annat färgval hade varit bättre.

Lillbrorsan stannade kvar under natten till onsdag och under frukosten fick jag idén om att göra några ränder som bryter av den stora helheten av färgen "olivgrön". Målade upp förslag och rätt som det var så var vi i full gång med att tejpa och mäta näst intill alla väggar i köket/matsalsplatsen. Det tog halva dagen att få jobbet klart men attans så jäkla fint det blev, är helnöjd! Här bjuder jag på lite före och efter bilder på jobbet:

Före:


Efter:


Med ränderna:








Tusen tack för hjälpen Dennis & Madde!


/TINA

Inga kommentarer: