måndag 31 augusti 2009

Superlyckat Dop

Är så himla glad över hur bra dopet blev. Oscar skötte sig exemplariskt i kyrkan, lite gnällig för att han var så otroligt trött men det släppte snabbt när snälla faster som gudmamma gungade honom i sin famn och sjöng med i tonerna till våra valda psalmer och sånger. Lillnisse sa inte ett ljud när vattnet skvättes i huvudet, och det kan jag förstå pojken är ju släkt med mamma som älskar vatten och likaså han.







Jag är jätteglad över att vi fick en sådan go och trevlig präst och henne vill jag varmt rekommendera till er som läser och möjligtvis har ett dop framöver, Elin Dhapo. Hon fick oss alla att vara delaktiga i själva cermonin så det inte blev så stelt. Här är en bild på alla som närvarade på dopet, saknas gör: Håkan, Alice (mickes pappa och farmor) och Mickis som ställde upp som fotograf, tack gumsan!


Efteråt bjöds det på en bit mat och lite tårta. Hade dagarna innan dopet suttit och vikt 30 servetter i olika roliga former, så för dig som vill ha lite roliga servettvikningar kolla in länkarna http://www.napkinfoldingguide.com/ http://www.duni.se/Nyheter/Servettvikning/ .



Jag vill också tacka så otroligt mycket för all hjälp från mina och Mickes föräldrar. Helt underbart gott... Sen gjorde det ju inget att vi fick lite (väldigt mkt) mat över som vi nu äter oss mätta på. Tårtorna som beställdes kom från Citygross, de var också väldigt goda och mycket fina, blåa dagen till ära!











Presenter ja det fick lillnisse ett helt gäng med, så mycket fint, och det tänkte jag posta lite mer om i ett nytt inlägg men lägger upp en liten sammanfattningsbild här, allt kom dock inte med riktigt. Tusen tack till er som deltog vid Oscar Michaels Dop!


/TINA




Inga kommentarer: