lördag 29 augusti 2009

Imorgon är det dop

En händelserik dag har det varit...

Vi började dagen med att åka och storhandla på citygross, under tiden var Oscar hos farmor och farfar och hade det bra. När vi var klara med handlingen träffade vi på Anki och Nina som kommit hit från Ulricehamn för att gå på Oscars dop. De hade bestämt att åka till Maxihuset och shoppa lite, och till min förvåning tyckte Micke att vi skulle åka med allihopa, dvs både han och Oscar också.

Jag kan överlycklig säga att under de 1½timma vi var borta sa inte Oscar ett ljud då pappa Micke bar omkring honom i graco selen på bröstet. Tror han tyckte det var riktigt skoj att vara med faktist. Efter att vi var klara där blev det en väldigt god middag hemma hos Ingalill och Håkan med hela familjen samlad.

Efter middagen åkte vi iväg till lokalen där fikan hålls imorgon efter dopet och gjorde iordning, blev bra faktist, hade önskat att vissa saker sett lite bättre ut, men vi gjorde vad vi kunde liksom, och vill tacka er som hjälpte till, verkligen tack det underlättade för oss att få era extra händer. Även lilla Tilde gjorde nytta då hon underhöll sin kusin Oscar som vid detta laget var väääldigt trött och lite gnällig.

Nu sitter jag här och har valt ut vilka kläder det skall bäras imorgon, jisses har nog provat hela garderoben och nya plagg jag har, och det blev inte alls vad jag trodde jag skulle ha på mig som tänkt. Men men, imorgon är det Oscar som är huvudpersonen, då skall prästen skvätta vatten i huvet på han..

Ett jättegrattis till Danne & Vickan samt lilla Cornelia som har fått ett litet tillskott till familjen idag, en liten tjeja som förmodligen ska få heta Nathalie. GRATTIS!!!

/TINA

1 kommentar:

Vickan sa...

Tusen tack!! Härligt att dopet blev lyckat!! Fort tiden går.